Τα χάλια της παιδείας μέσα από τα μάτια...

... της μικρής Αφροδίτης – Η επιστολή που σαρώνει το διαδίκτυο

Μια μαθήτρια της Ε' Δημοτικού στην Κεφαλονιά περιγράφει την κατάσταση που βιώνει. Η ΑΔΕΔΥ την επιβεβαιώνει...
Μια μαθήτρια δημοτικού στην Κεφαλονιά, θέλει να μάθει γράμματα όπως γράφει, αλλά στο σχολείο της δεν υπάρχει δασκάλα. Το γράμμα δημοσιεύει το Νομαρχιακό Τμήμα Κεφαλονιάς-Ιθάκης της ΑΔΕΔΥ, το οποίο, με σχετική ανακοίνωση του, ζητά, εκ νέου, δίκαιη μοριοδότηση των σχολείων, τον επαναχαρακτηρισμό τους ως δυσπρόσιτων, καθώς και την στελέχωσή τους με εκπαιδευτικούς.

Όπως γράφει η μικρή Αφροδίτη που πηγαίνει στην Ε’ Δημοτικού, μάθημα τους κάνει η διευθύντρια, που όμως είναι πολύ απασχολημένη με τα προβλήματα του σχολείου. «Σε ένα μήνα παίρνουμε βαθμούς και ακόμα δεν έχουμε γράψει ούτε ένα διαγώνισμα. Πρέπει να μας βοηθήσετε. Είναι πολύ μεγάλη ανάγκη» γράφει μεταξύ άλλων η μαθήτρια.

Η επιστολή που σαρώνει το διαδίκτυο


Η ανακοίνωση της ΑΔΕΔΥ
Η κραυγή αγωνίας που αποτυπώνει στο γράμμα μαθήτρια του Δημοτικού των Μεσοβουνείων να γίνει σάλπισμα αγώνα του λαού της περιοχής για τη δίκαιη μοριοδότηση, τον επαναχαρακτηρισμό των σχολείων ως δυσπρόσιτων και την στελέχωσή τους!!!

«Πριν αλέκτωρα φωνήσαι», δυστυχώς, επιβεβαιώνονται με τραγικό τρόπο οι εκτιμήσεις του ΝΤ Κεφαλονιάς – Ιθάκης της ΑΔΕΔΥ, σχετικά με τις συνέπειες του αποχαρακτηρισμού των δυσπρόσιτων σχολείων του Νομού. Ιδιαίτερα, είχαμε εντοπίσει το πρόβλημα στην περιοχή της Ερίσου. Εκεί, όχι μόνο έγινε ο αποχαρακτηρισμός αλλά και μειώθηκε η μοριοδότηση από εννέα (9) στο οκτώ (8), ενώ η κοινή θέση της ΕΛΜΕ και Συλλόγου δασκάλων (ΣΕΠΕ) αλλά και των Υπηρεσιακών Συμβουλίων ήταν να αυξηθεί στα δέκα (10) μόρια. Η περιοχή διαθέτει Γυμνάσιο με Λυκειακές τάξεις (λείπει μία φιλόλογος και ένας χημικός), Δημοτικό (Τουλιάτα – λείπουν δύο δάσκαλοι συν ένας γυμναστής), καθώς και Νηπιαγωγείο (το ένα τμήμα είναι «άστεγο» και χρειάζεται ένας επί πλέον νηπιαγωγός). Φθάσαμε στο σημείο να παραιτηθεί δασκάλα αναπληρώτρια που τοποθετήθηκε, στο κατά την κυβέρνηση «αναβαθμισμένο», πλέον, Δημοτικό των Τουλιάτων.

Στα παραπάνω σχολεία, όπως και στο σύνολο των άλλων δυσπρόσιτων της Κεφαλονιάς, δεν καταφέραμε να ανατρέψουμε τον αποχαρακτηρισμό, όπως κάναμε για την Ιθάκη, μετά από οργανωμένη κινητοποίηση. Είχαμε προβλέψει, ότι μειώνεται η οργανικότητα αλλά και μεγαλώνει η δυσκολία στελέχωσης αυτών των σχολείων με μόνιμους ακόμη και με αναπληρωτές καθηγητές, που έχουν ως κίνητρο τα περισσότερα μόρια αυτών των σχολικών μονάδων (στους αναπληρωτές διπλασιάζονται τα μόρια στα δυσπρόσιτα). Έτσι, σήμερα τα σχολεία παραμένουν «γυμνά» από προσωπικό, προετοιμάζοντας το δρόμο για νέες υποβαθμίσεις, καταργήσεις – συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων.

Η ΕΓ του ΝΤ Κεφαλονιάς και Ιθάκης της ΑΔΕΔΥ, θεωρεί ότι το γράμμα της μικρής μαθήτριας του Δημοτικού των Μεσοβουνείων που παραθέτουμε, αποκαλύπτει με τον πιο έντονο τρόπο το πώς εξυπηρετούνται με τις εξελίξεις αυτές οι στοχεύσεις των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων στην παιδεία, που αποτελούν κοινό τόπο των αστικών κομμάτων, της ΕΕ, του ΟΟΣΑ. Αυτή είναι η «έξοδος από τα μνημόνια» και η «κανονικότητα» για τα σχολεία μας!!!

Συνεχίζουμε τον αγώνα για την επαναφορά όλων των σχολείων που αποχαρακτηρίστηκαν ή που μειώθηκε η μοριοδότηση και η κατηγορία στην οποία ανήκαν. Να γίνει αποδεκτή η ενιαία και δίκαιη μοριοδότηση που προτείνουν τα Σωματεία των εκπαιδευτικών του νομού και τα Τοπικά Υπηρεσιακά Συμβούλια Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΥΣΠΕ / ΠΥΣΔΕ), με την οποία είχαν καθοριστεί 10 μόρια για τα Μεσοβούνεια (και άρα αυτοδίκαιη παραμονή στα δυσπρόσιτα). Ο λόγος ανήκει στην κοινή δράση γονέων – εκπαιδευτικών και μαθητών, τον μόνο παράγοντα που μπορεί να ανατρέψει τις απαράδεκτες πολιτικές επιλογές της κυβέρνησης. Σε αυτό τον αγώνα το ΝΤ της ΑΔΕΔΥ θα συνεχίσει να δίνει το «παρών», όπου απαιτηθεί.

Παιδεία: Το έγκλημα συνεχίζεται…

Τι είναι άραγε αυτό που κάνει κάθε υπουργό Παιδείας από τη μεταπολίτευση και μετά να θέλει να κάνει τη δική του μεταρρύθμιση στην παιδεία αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις κάνει μια… τρύπα στο νερό;

Και τι είναι αυτό που κάνει κάθε κυβέρνηση δεξιά, κεντρώα ή αριστερή τα τελευταία 40 χρόνια να συντηρεί ένα αναχρονιστικό εκπαιδευτικό σύστημα, έρμαιο συμφερόντων και μην κάνει το αυτονόητο για την παιδεία; Αυτό δηλαδή που κάνουν ΟΛΕΣ οι άλλες πολιτισμένες χώρες;

Στην εκπαίδευση έχει διαπραχθεί το μεγαλύτερο έγκλημα από τη μεταπολίτευση και μετά. Μεγαλύτερο και από αυτό της οικονομίας. Φτιάξαμε και συντηρούμε ένα παρανοϊκό σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια που παράγει υποψήφιους-ρομπότ παπαγαλίας για να γιγαντώνεται η παραπαιδεία. Κάναμε τα πανεπιστήμια χώρους εγκληματικότητας συντηρώντας το αναχρονιστικό «άσυλο» που μετατράπηκε σε ασπίδα για κάθε λογής παραβατικότητα. Και τους στερούμε τη δυνατότητα να επιλέγουν τα ίδια τους φοιτητές τους. Και για να μη μπορεί τίποτα να διαταράξει αυτό το έγκλημα απαγορεύσαμε τη λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων – μόνοι εμείς σε ΟΛΗ την Ευρώπη- ώστε να μη μπορέσει ο ανταγωνισμός να ανατρέψει τον παραλογισμό.

Παρ’ όλα αυτά σε πολλές σχολές γίνεται τεράστια προσπάθεια και παράγεται εξαιρετικό αποτέλεσμα. Σκεφτείτε δηλαδή τι θα γινόταν αν δημιουργούσαμε ένα ορθολογικό εκπαιδευτικό σύστημα!

Και η σημερινή κυβέρνηση –όπως και πολλές προηγούμενες- υποσχέθηκε την κατάργηση των πανελλαδικών. Δεν το τόλμησε. Ο αρμόδιος υπουργός περιφέρει αυτές τις ημέρες ένα σχέδιο απ΄ τα παλιά. Ίδια φιλοσοφία με πιο πολλές εξετάσεις άρα πιο πολύ φροντιστήριο. Καμία σχέση με όσα υποσχέθηκε. Καμία περίπτωση να ξεφύγει η παιδεία από το τέλμα της. Συντήρηση του ίδιου συστήματος που το κόμμα του τόσο έχει επικρίνει και ως αντιπολίτευση όσο και ως κυβέρνηση!

Που είναι η κατάργηση των πανελλαδικών; Που είναι αυτοτέλεια των ΑΕΙ ώστε να επιλέγουν τα ίδια τα κριτήρια εισαγωγής στις σχολές τους; Που είναι ο περιορισμός της παραπαιδείας;

Άλλωστε στην Ελλάδα της κρίσης δεχόμαστε ακόμη να μην έχουμε ιδιωτικά πανεπιστήμια. Έτσι όσες οικογένειες έχουν ακόμη τη δυνατότητα, στερούνται ότι μπορούν για να στείλουν τα παιδιά τους στο εξωτερικό. Πληρώνουν πολλά χρήματα που δε μένουν στη χώρα. Δε δημιουργούν εδώ θέσεις εργασίας. Δεν παράγουν εδώ φόρους. Δεν εξελίσσουν εδώ τη γνώση. Δεν κρατούν εδώ τα παιδιά.

Το παράδειγμα της Κύπρου είναι χαρακτηριστικό. Δημιούργησε ένα μεγάλο ιδιωτικό πανεπιστήμιο που ήδη ελκύει χιλιάδες Έλληνες φοιτητές αλλά και μεγάλο αριθμό παιδιών από τη Μέση Ανατολή που πηγαίνουν εκεί αντί της Αγγλίας. Τεράστιο και πολυεπίπεδο το κέρδος της.

Αν λοιπόν θέλουμε να επενδύσουμε στην παιδεία ο τρόπος είναι απλός. Δε χρειάζεται καμία… έμπνευση, καμία επαναστατική διάθεση και καμία μεγαλοστομία. Ας κάνουμε απλά αυτό που κάνουν ΟΛΕΣ οι άλλες χώρες της Ευρώπης.

karmanews © 2012. Από το Blogger.
 
go top
Add this! Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email