Πρωτότυπο “τεστ” για ...


Αλτσχάιμερ: Βρείτε το σχήμα που διαφέρει από τα άλλα...

Η ασθένεια του Αλτσχάιμερ είναι μια μορφή άνοιας. Δεν υπάρχει θεραπεία για τη νόσο, αλλά οι ειδικοί πιστεύουν ότι αν εντοπιστούν εγκαίρως οι πρώιμες αλλαγές στον εγκέφαλο μέσω εξειδικευμένων τεστ, θα μπορούσαν να έρθουν ένα βήμα πιο κοντά στην πλήρη αντιμετώπιση της νόσου.
Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Louiseville υποστηρίζουν, ότι, εάν δεν μπορείτε να εντοπίσετε εκείνο το σχήμα που διαφέρει από τα υπόλοιπα στην παρακάτω εικόνα, τότε ίσως να είστε σε μεγαλύτερο κίνδυνο εκδήλωσης Αλτσχάιμερ.
Αυτό δείχνει μια μικρής έκτασης, αλλά στοχευμένη έρευνα, που διενήργησαν και δημοσίευσαν στο επιστημονικό περιοδικό Journal of Alzheimer’s Disease.
Εσείς, μπορείτε να βρείτε το διαφορετικό σχήμα; (Η Λύση είναι στο τέλος του κειμένου…)
Η νόσος του Αλτσχάιμερ διαγιγνώσκεται συχνά αφότου οι ασθενείς έχουν υποστεί ανεπανόρθωτες βλάβες στην μνήμη τους. Δυσκολεύονται να θυμηθούν πρόσφατα γεγονότα και αδυνατούν να επεξεργαστούν νέες πληροφορίες.
Οι ερευνητές αποκάλυψαν ότι τα άτομα, που έχουν ήδη γενετική προδιάθεση για τη νόσο του Αλτσχάιμερ και τα οποία έχουν μεγαλύτερη δυσκολία να διακρίνουν εκείνο το σχήμα που είναι διαφορετικό από τα υπόλοιπα στην παρακάτω εικόνα, έχουν και αυξημένο κίνδυνο να εκδηλώσουν πλήρως τη νόσο.
Η Emily Mason, μεταδιδακτορική συνεργάτιδα στο Τμήμα Νευρολογικής Χειρουργικής του πανεπιστημίου, δήλωσε: «Μέχρι και σήμερα, έως ότου καταφέρναμε να ανιχνεύσουμε την ασθένεια, ήταν ήδη αργά και ήταν πολύ δύσκολο να αποκαταστήσουμε την γνωστική λειτουργία στον ασθενή, διότι οι βλάβες στον εγκέφαλο έχουν ήδη προχωρήσει πολύ».
Και πρόσθεσε: «Θέλουμε να είμαστε σε θέση να εντοπίζουμε πολύ νωρίς, ακόμα και τις πιο ανεπαίσθητες αλλαγές που συμβαίνουν στον εγκέφαλο. Ένας τρόπος που μπορούμε να το πετύχουμε αυτό είναι με τεστ γνωστικής εξασθένησης, που απευθύνονται σε μια πολύ συγκεκριμένη περιοχή του εγκεφάλου».
Η έρευνα που οδήγησε στην δημιουργία αυτού του τεστ
Για τις ανάγκες της έρευνας οι επιστήμονες εξέτασαν τις περιπτώσεις 34 ατόμων με οικογενειακό ιστορικό της νόσου Αλτσχάιμερ. Άτομα δηλαδή που έχουν ούτως ή άλλως αυξημένη πιθανότητα να εκδηλώσουν τη νόσο. Επίσης εξέτασαν και άλλα 23 άτομα χωρίς οικογενειακό ιστορικό Αλτσχάιμερ.
Αντιστοίχησαν τα αποτελέσματα της έρευνας ανάλογα με την ηλικία, το φύλο, την φυλή και την εκπαίδευση των συμμετεχόντων σε κάθε ομάδα. Ως «επιτυχία» στο τεστ, ορίστηκε η σωστή απάντηση ως προς το ποιο από τα σχήματα διαφέρει από τα υπόλοιπα τρία. Τα σχήματα αυτά ονομάστηκαν «Greebles» από τους ερευνητές.
Τι λένε οι ερευνητές
Η Emily Mason δήλωσε στο MedicalResearch.com: «Αναρωτηθήκαμε αν μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε τεστ γνωστικής εξασθένησης που στοχεύουν σε συγκεκριμένες δομές του εγκεφάλου στον μέσο κροταφικό λοβό. Σκοπός ήταν να εντοπίσουμε πολύ λεπτές και πρώιμες συμπεριφορικές αλλαγές σε άτομα που διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο για τη νόσο του Αλτσχάιμερ. Εξετάσαμε άτομα που βρίσκονταν στην ηλικία των 40 και 50 ετών. Αυτή είναι μια περίοδος, που, αν διαπιστωθούν διαφορές, είναι πιθανό η παθολογία να είναι ακόμα αναστρέψιμη. Χρησιμοποιήσαμε ένα γνωστικό έργο που ονομάζεται ‘το διαφορετικό σχήμα’ και το οποίο μπορεί εύκολα να δημιουργηθεί στον υπολογιστή. Διαπιστώσαμε ότι τα άτομα που διατρέχουν κίνδυνο για Αλτσχάιμερ έτειναν να έχουν μεγαλύτερες δυσκολίες στον εντοπισμό των διαφορών μεταξύ των σχημάτων. Είναι αντικείμενα είναι πολύ παρόμοια εκ πρώτης όψεως και οι περισσότεροι άνθρωποι δεν τα έχουν δει ποτέ πριν. Αυτά τα δύο πράγματα καθιστούν αυτό το τεστ πολύ δύσκολο».


Διευκρινίσεις...
Η Emily Mason δήλωσε, επίσης, ότι η μελέτη θέτει τις βάσεις για την ανάπτυξη νέων γνωστικών εξετάσεων. Αυτές θα στοχεύουν σε σχετικά νεαρά άτομα, που μπορεί να βρίσκονται στα αρχικά στάδια της νόσου.
Και διευκρίνισε η ίδια: «Εν κατακλείδι, δείξαμε ότι τα άτομα μέσης ηλικίας που διατρέχουν κίνδυνο για Αλτσχάιμερ επιδεικνύουν σαφή διαφορά στην αντιληπτική επεξεργασία στο τεστ. Αυτό μπορεί να συμβαίνει δεκαετίες ολόκληρες πριν από την αναμενόμενη εμφάνιση της νόσου. Αυτή η διαφορά είναι πιο εμφανής σε νέα ερεθίσματα με υψηλό βαθμό αμφιβολίας ως προς τα χαρακτηριστικά. Όπως, δηλαδή, με τα σχήματα Greebles στο εν λόγω τεστ. Αυτό το τεστ μπορεί να έχει κλινική χρησιμότητα για τον εντοπισμό ασθενών με πρώιμη παθολογία της νόσου του Αλτσχάιμερ πολλά χρόνια προτού γίνει η κανονική διάγνωση».
ΛΥΣΗ: Ποιο είναι το διαφορετικό σχήμα;
Το 4ο Greeble στην πρώτη εικόνα είναι εκείνο που διαφέρει. Είναι ελαφρώς πιο μεγάλο σε μέγεθος, έχει μεγαλύτερα, πιο μυτερά και πιο μακριά κέρατα στο κεφάλι του. Επίσης, το χέρι του είναι σε πιο ανοικτή θέση σε σχέση με τα άλλα τρία Greebles.
Στη δεύτερη εικόνα, το τρίτο 3ο Greeble χτύπημα είναι εκείνο που διαφέρει από τα υπόλοιπα.

Παιδεία: Το έγκλημα συνεχίζεται…

Τι είναι άραγε αυτό που κάνει κάθε υπουργό Παιδείας από τη μεταπολίτευση και μετά να θέλει να κάνει τη δική του μεταρρύθμιση στην παιδεία αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις κάνει μια… τρύπα στο νερό;

Και τι είναι αυτό που κάνει κάθε κυβέρνηση δεξιά, κεντρώα ή αριστερή τα τελευταία 40 χρόνια να συντηρεί ένα αναχρονιστικό εκπαιδευτικό σύστημα, έρμαιο συμφερόντων και μην κάνει το αυτονόητο για την παιδεία; Αυτό δηλαδή που κάνουν ΟΛΕΣ οι άλλες πολιτισμένες χώρες;

Στην εκπαίδευση έχει διαπραχθεί το μεγαλύτερο έγκλημα από τη μεταπολίτευση και μετά. Μεγαλύτερο και από αυτό της οικονομίας. Φτιάξαμε και συντηρούμε ένα παρανοϊκό σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια που παράγει υποψήφιους-ρομπότ παπαγαλίας για να γιγαντώνεται η παραπαιδεία. Κάναμε τα πανεπιστήμια χώρους εγκληματικότητας συντηρώντας το αναχρονιστικό «άσυλο» που μετατράπηκε σε ασπίδα για κάθε λογής παραβατικότητα. Και τους στερούμε τη δυνατότητα να επιλέγουν τα ίδια τους φοιτητές τους. Και για να μη μπορεί τίποτα να διαταράξει αυτό το έγκλημα απαγορεύσαμε τη λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων – μόνοι εμείς σε ΟΛΗ την Ευρώπη- ώστε να μη μπορέσει ο ανταγωνισμός να ανατρέψει τον παραλογισμό.

Παρ’ όλα αυτά σε πολλές σχολές γίνεται τεράστια προσπάθεια και παράγεται εξαιρετικό αποτέλεσμα. Σκεφτείτε δηλαδή τι θα γινόταν αν δημιουργούσαμε ένα ορθολογικό εκπαιδευτικό σύστημα!

Και η σημερινή κυβέρνηση –όπως και πολλές προηγούμενες- υποσχέθηκε την κατάργηση των πανελλαδικών. Δεν το τόλμησε. Ο αρμόδιος υπουργός περιφέρει αυτές τις ημέρες ένα σχέδιο απ΄ τα παλιά. Ίδια φιλοσοφία με πιο πολλές εξετάσεις άρα πιο πολύ φροντιστήριο. Καμία σχέση με όσα υποσχέθηκε. Καμία περίπτωση να ξεφύγει η παιδεία από το τέλμα της. Συντήρηση του ίδιου συστήματος που το κόμμα του τόσο έχει επικρίνει και ως αντιπολίτευση όσο και ως κυβέρνηση!

Που είναι η κατάργηση των πανελλαδικών; Που είναι αυτοτέλεια των ΑΕΙ ώστε να επιλέγουν τα ίδια τα κριτήρια εισαγωγής στις σχολές τους; Που είναι ο περιορισμός της παραπαιδείας;

Άλλωστε στην Ελλάδα της κρίσης δεχόμαστε ακόμη να μην έχουμε ιδιωτικά πανεπιστήμια. Έτσι όσες οικογένειες έχουν ακόμη τη δυνατότητα, στερούνται ότι μπορούν για να στείλουν τα παιδιά τους στο εξωτερικό. Πληρώνουν πολλά χρήματα που δε μένουν στη χώρα. Δε δημιουργούν εδώ θέσεις εργασίας. Δεν παράγουν εδώ φόρους. Δεν εξελίσσουν εδώ τη γνώση. Δεν κρατούν εδώ τα παιδιά.

Το παράδειγμα της Κύπρου είναι χαρακτηριστικό. Δημιούργησε ένα μεγάλο ιδιωτικό πανεπιστήμιο που ήδη ελκύει χιλιάδες Έλληνες φοιτητές αλλά και μεγάλο αριθμό παιδιών από τη Μέση Ανατολή που πηγαίνουν εκεί αντί της Αγγλίας. Τεράστιο και πολυεπίπεδο το κέρδος της.

Αν λοιπόν θέλουμε να επενδύσουμε στην παιδεία ο τρόπος είναι απλός. Δε χρειάζεται καμία… έμπνευση, καμία επαναστατική διάθεση και καμία μεγαλοστομία. Ας κάνουμε απλά αυτό που κάνουν ΟΛΕΣ οι άλλες χώρες της Ευρώπης.

karmanews © 2012. Από το Blogger.
 
go top
Add this! Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email